Doğan Gazetecilik
Sektördeki Yerimiz

2017'de Demirören Gazetecilik

Demirören Medya Grubu bünyesinde yer alan Demirören Gazetecilik A.Ş.’nin temel faaliyet alanı; günlük gazetelerle haftalık, aylık veya periyodik olarak yayımlanan dergilerin hazırlanması; basın- yayın alanıyla ilgili reklam işlerinin izlenmesi ve gazete, dergi, kitap gibi yayınların dağıtım ve satışı ile dijital medya faaliyetlerini kapsamaktadır.

Bünyesindeki Milliyet ve Vatan gazetelerini 2011 yılı Mayıs ayında DK Gazetecilik’e satan Demirören Gazetecilik A.Ş., Türkiye’nin en çok satan ve okunan gazetesi Posta  ve gerçek spor gazetesi Fanatik ile eklerini yayımlamakta; aynı zamanda bu gazetelerin internet edisyonlarını yayına hazırlamaktadır.

Demirören Gazetecilik A.Ş. faaliyetlerini Mart 2012 tarihine kadar İstanbul Bağcılar’da, yaklaşık 33 dönüm açık alan üzerine kurulu, 39 bin metrekare kapalı alana sahip tesislerinde sürdürmüş. Bu tarihten sonra ise şehrin en merkezi noktalarından birinde yer alan Trump Towers binasına taşınmıştır.

Gazete ve dergilerin haber ve editoryal faaliyetleri ile baskı öncesi teknik işlemleri, İstanbul’daki şirket merkezi ile Ankara, İzmir, Adana ve Antalya’daki temsilcilikler aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.
 
Etkin ve güvenilir haber ağı

Demirören Gazetecilik A.Ş., kendi muhabirlerinin yanı sıra DHA’nın yurt içi ve yurt dışındaki 32 bürosunda faaliyet gösteren 160 muhabiriyle etkin ve güvenilir bir haber ağına sahiptir. Demirören Gazetecilik’in hazırladığı tüm basılı materyallerin Türkiye genelinde dağıtımı, Demirören Dağıtım A.Ş. tarafından yürütülmektedir.

 

Dijital çağ, elektronik yayıncılık ve genç insan kaynakları
Demirören Gazetecilik A.Ş. İnsan Kaynakları’nın en önemli hedeflerinden biri, içinde bulunduğu medya sektörü içerisinde “Doğru, güvenilir, güncel haber”i Türkiye’nin en çok satan gazeteleri ve en çok okunan siteleri halinde sunabilen; öncü konumunu korumaya destek olacak, donanımlı ve fark yaratan insan kaynağı geliştirmektir.

Bu hedef doğrultusunda, insan kaynakları politikası “Rekabet Avantajı Yaratacak Çalışanlar Yaratmak” temeli üzerine kurulmuştur.

Demirören Gazetecilik, 2015 yılında kurumların verimliliği ve piyasa göstergeleri göz önünde bulundurularak dijital medya alanında yeniden yapılanma kararları uygulamıştır. Bu kararlar doğrultusunda gerek yeniden yapılanmalar, gerekse küçülmeler gerçekleştirmiştir.
 
Çalışanların gelişmesi için, kurum içi ve kurum dışı eğitimlere katılımları teşvik edilmiş ve gelen taleplere göre eğitim faaliyetleri organize edilmiştir.

Yeni veya boşalan kadrolara Şirket içinden terfi ve atamaların yapılması veya kurum kültürüne uygun, pozisyonun gerektirdiği mesleki bilgi ve yetkinliklere sahip kişilerin adaylar arasından seçilmesine devam edilmiştir.

Şirket’te istikrar ve motivasyon unsurları göz önüne alınarak samimi bir ortamda personelin mutlu bir çalışma ortamında bulunması için gerekli faaliyetlere devam edilmiştir.

 

2017 YILI SATIŞLARI

Tiraj

Demirören Gazetecilik A.Ş. bünyesinde faaliyet gösteren gazetelerin 2017 yılı günlük ortalama satış adetleri ile Ocak ve Aralık satış fiyatları aşağıdaki tabloda yer almaktadır.

Tiraj gelirleri 1 Ocak–31 Aralık 2017 döneminde, bir önceki döneme göre yaklaşık %13 oranında artarak 101.785 bin TL’den 115.002 bin TL’ye yükselmiştir. Demirören Gazetecilik’in net günlük ortalama satış adetleri şöyle  gerçekleşmiştir:

 

Net ortalama günlük satış adetleri

2017

2016

Pazar Payı 2017 (%)

Posta

259.000

301.000

7,9

Fanatik

100.000

113.000

3

Toplam

359.000

414.000

10,9

 

2017 Yılında Gazete Satış Fiyatları

2017 Aralık satış fiyatı (TL./Hafta içi/Hafta sonu

2017 Ocak satış fiyatı (TL./Hafta içi/Hafta sonu)

Posta

1,00 / 1,00

1,00 / 1,00

Fanatik

1,25 / 1,25

1,00 / 1,00

Gazete reklam gelirleri


Demirören Gazetecilik’in reklam gelirleri Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TFRS) uyarınca hazırlanan finansal tablolara göre 2017 yılında 73.411bin TL olarak gerçekleşmiştir.

Gazete erişimleri


Türkiye Basın Okurluk Araştırması Aralık 2016-Kasım 2017 dönemi verilerine göre Demirören Gazetecilik A.Ş., her gün ortalama 2,1 milyon okura ulaşan gazeteleriyle günlük gazete okurunun %33,84’üne seslenmektedir.

Posta ve Fanatik gazetelerinden oluşan Demirören Gazetecilik A.Ş., Türkiye genelinde günlük ortalama 2 milyon 100 bin kişiye erişimiyle tüm basın sektöründe en yüksek erişim avantajına sahip şirket konumundadır. Aynı araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye genelinde günlük ortalama gazete okuru sayısının 6 milyon 321 bin olduğu düşünüldüğünde, Demirören Gazetecilik A.Ş. gazeteleri, Türkiye genelinin %33,84’ üne ulaşarak rakiplerine karşı  önemli bir üstünlük sağlamaktadır.